Margreets-taarten

Ik ben benaderd door Margreet omdat ze na had gedacht over een nieuwe huisstijl die meer past bij de kwaliteit die haar taarten hebben. Ze vertelde dat haar visitekaartjes op waren en dat dit de reden voor haar was om hier over na te denken. In een brainstormsessie kwamen we tot de conclusie om vanaf nul te beginnen. Een nieuw beeldmerk, logo, visitekaartjes, stickers en een nieuwe website.

Logo

Door Margreet werd ik vrijgelaten om wat idee├źn uit te werken wat resulteerde in zes verschillende ontwerpen voor een logo, waar daarna twee uitsprongen. Na een aantal aanpassingen hadden we een definitief logo. Gedachtes over de kleuren had Margreet wel. Ze wilde graag kleuren gebruiken in haar huisstijl zowel bij haar passen als bij de zoetigheid die geassocieerd wordt met taarten en mocht absoluut niet te zoetsappig worden. Uit vijf kleuren combinaties vonden we hard roze, groenblauw en cake-geel. Waarbij het hard roze eruit springt bij de andere enigszins pastelkleuren.

Een van de concept logo’s
Definitief logo

Visitekaarten

Voor haar visite kaartjes wilde ze het niet te moeilijk, een aantal gegevens mochten erop zoals haar website en e-mailadres. Ze wilde het lieft niet gebeld worden want dat is soms lastig te combineren met het werk. Ze gaf aan veel via whatsapp te communiceren met haar klanten over de wensen van de klant. Daarom besloten we wel haar 06 erop te zetten, maar met een whatsapp icoontje zodat klanten haar konden appen. Daarnaast wilde ze wel laten weten dat ze vanuit Kampen werkt. Omdat Margreet bij een bestelling altijd een aantal visitekaartjes toevoegt voor de klant om door te geven voegde we er een QR code aantoe zodat nieuwe klanten deze kunnen scannen en zo op haar site terecht komen. Het resulteerde in de volgende kaartjes.

Stickers werden ook ontworpen om op de taartdoos te plakken:

Sticker voor op taartdozen

Webdesign

Tot slot was het tijd om haar website te vernieuwen zodat deze ook past bij de huisstijl. Wat maakte dat lettertypes, kleuren en het design aangepast moesten worden. Een ontwerp werd gemaakt en gelijk goedgekeurd. Alle kleuren van haar visitekaartje kwamen terug in de site voor een uniforme uitstraling. Wat voor klanten ook herkenning betekent wanneer ze via de QR code op haar visitekaartje naar de website gaan.

Wat Margreet zelf nog toevoegt zijn foto’s die nu allemaal in een fotostudio worden genomen van de taart zodat deze ook gelijk zijn. Zo springen de taarten er mooi uit.

Icon for Post #3926

Copyright 2019;
Ontwerp en realisatie: Gertjan Janssen